|
Propozycje tras na wodach niemieckich - na łódce są szczegółowe mapy. Zostały one sprawdzone i przetestowane w rejsach, które odbyły się w latach 2013 i 2015.
Prześwit pod mostem na znakach i mapach podaje się dla najwyższej wody żeglownej (WWŻ), ale nie zawsze wiemy jaki aktualnie jest poziom wody.
Często słyszymy pytanie - "jak daleko możemy popłynąć"? Żeby ułatwić zaplanowanie trasy rejsu przedstawiamy kilka danych, które to umożliwią.
Płynąc trasą Wielkiej Pętli Wielkopolski na Noteci, Brdzie, Kanale Górnonoteckim i Kanale Ślesińskim mamy do pokonania kilkadziesiąt śluz. Nie jest to wcale trudne.
Pływanie pod mostami na trasie Wielkiej Pętli Wielkopolski generalnie nie sprawia trudności, ale warto przypomnieć sobie jakie sytuacje możemy spotkać.
Planując rejs po Wielkiej Pętli Wielkopolski lub Warcie warto wcześniej sprawdzić jakie aktualnie panują warunki żeglugowe, czy wszystkie szlaki są żeglowne, jakiej pogody możemy się spodziewać.
Ostrogi czyli wychodzące z brzegu w poprzek nurtu wąskie wały kamienne umocnione wbitymi w dno palami. Buduje się je w celu przesunięcia nurtu rzeki ku środkowi oraz ochrony brzegów przed wymywaniem. Konstrukcje te spotkamy przede wszystkim na rzekach nizinnych m.in. Warcie i Odrze.