Warta Czarter

  • Sun_Camper.jpg
  • barka_Voyager.jpg
  • jacht_Viator.jpg
  • jacht_Bonito.jpg
  • jacht_statera.jpg

Płyniemy Wartą... pod mostem

Pływanie pod mostami na trasie Wielkiej Pętli Wielkopolski generalnie nie sprawia trudności, ale warto przypomnieć sobie jakie sytuacje możemy spotkać.

 

  • most_dwukierunkowy
  • Jeden żółty romb oznacza możliwość przepłynięcia pod mostem w obu kierunkach, biało czerwone romby oznaczają skrajnię szklaku żeglownego.
  • most_jednokierunkowy
  • Dwa żółte romby oznaczają możliwość przepłynięcia pod przęsłem tylko w jednym kierunku - od strony znaku.
  • most_dodatkowe_oznakowanie
  • Czasami mogą pojawić się dodatkowe oznaczenia szerokości czy wysokości szlaku.
  • most_jedno_przeslo
  • Nawet jeśli w nurcie rzeki nie ma przeszkód w postaci filarów, to niebezpieczeństwo może być niewidoczne, ukryte pod wodą.
  • most_zla_droga
  • Zawsze płyniemy tam, gdzie wskazują znaki, mimo, że inne miejsce wydaje nam się lepsze, szersze czy głębsze.
  • most_niski
  • Niektóre mosty są bardzo niskie. Przy wysokiej wodzie może być konieczne położenie masztu na dachu, a i tak do takiej budowli podpływamy bardzo wolno i w razie potrzeby wysyłamy na zewnątrz (dach kabiny) obserwatora.
  • most_dlugi
  • Niektóre mosty mogą być bardzo długie (co prawda nie na trasie Wielkiej Pętli Wielkopolski), warto wtedy mieć lornetkę, żeby od razu zmierzać pod właściwe przęsło.
  • most_inne_oznakowanie
  • Dopływając do dróg wodnych zaliczanych do wód morskich możemy spotkać się z trochę innym oznakowaniem.

     

     

    Polecamy